8 de nov. 2012

Simple

Ja heu conegut en Simple? Ell diu que és 'i-dio-ta', és un noi de 22 anys d'edat civil i 3 anys d'edat mental. Se'n fa càrrec en Kléber, el seu germà de 17 anys que, per evitar que hagi de viure tancat en un centre de salut mental decideix anar a viure amb ell a un pis d'estudiants. No serà fàcil. Si en Kléber, que estima el seu germà, molt sovint perd els nervis, imagineu-vos què pot passar amb els joves amb qui comparteixen pis quan s'adonen que en Simple és especial... i que molt sovint es fica en embolics!
La història és plena de tendresa,  de moments molt divertits i alguns de tristos... el que és segur és que no us deixarà indiferents, oi? Què us ha semblat? En què us ha fet pensar?


Marie-Aude Murail va nèixer a Haude (França), el 1954. Porta més de 20 anys escrivint llibres per a joves i n'ha publicat més de 80. A França és una escriptora reconeguda, ha venut més d'un milió de llibres, ha guanyat decenes de premis. D'aquesta novel·la, se'n va fer una versió cinematogràfica que es va passar per la televisió francesa i se n'està preparant una altra versió a Alemanya. A la biblioteca tenim un altre llibre de l'autora.

4 comentaris:

  1. A mi m'ha encantat molt aquest llibre, es una passada!Esta molt ben escrit i a més,es facil d'entendre.L'unic problema era que es tant curtet que m'el vaig acabar el mateix dia que ens el van donar... :( :'(

    ResponElimina
  2. Jo també me'l vaig acabar molt ràpid! I em va encantar! ^^

    ResponElimina